Zet jij Instagram al in voor jouw online zichtbaarheid? Instagram is bij uitstek een goed middel om je doelgroep te inspireren. Waar het bij Facebook meer draait om informatieve posts, scoor je op Instagram vooral met mooie plaatjes en teksten.

Wist je dat

  • Meer dan 500 miljoen mensen Instagram dagelijks gebruiken
  • en 400 miljoen mensen gebruiken Instagram Stories dagelijks
  • 50,7% van de gebruikers is vrouw

8 tips voor jouw Instagram pagina

$

Tip 1

Gebruik een locatie tag bij je Instagram post, berichten met locatie tag hebben een 79% hogere engagement

$

Tip 2

 Foto’s met gezichten krijgen 38% meer likes

$

Tip 3

Je mag maximaal 30 hashtags bij je post gebruiken. Gebruik deze ook zoveel mogelijk. Je kunt bijvoorbeeld groepjes met 25 hashtags die betrekking hebben op je bedrijf gebruiken en deze per post aanvullen met 5 hashtags die slaan op jouw post. Maak een paar van die groepjes aan, zodat je niet altijd dezelfde hashtags gebruikt, dat schijnt weer niet zo goed te zijn voor je vindbaarheid.

$

Tip 4

Hoe kom je aan al die #hashtags? Gebruik een hashtag-generator, bijvoorbeeld tagsfinder.com

$

Tip 5

Gebruik ook hashtags IN je bericht. Bijvoorbeeld: De basis voor de #huisstijl is gelegd.

$

Tip 6

De hashtags die je bij je bericht zet, kun je het best in een reactie onder je bericht zetten. Dit ziet er strakker uit en werkt net zo goed.

$

Tip 7

Instagram Stories worden ook goed bekeken. Stories blijven 24 uur zichtbaar. Je kunt hier bijvoorbeeld foto’s en videos plaatsen die je ‘in het moment’ maakt, zelfs als ze niet perfect zijn. Je kunt ze nog opleuken met illustraties, tags, krabbels of korte teksten (gebruik hier ook de locatie tag voor betere vindbaarheid!)

$

Tip 8

Maak de Instagram feed van jouw zakelijke pagina in lijn met jouw branding, zodat het uitstraalt wat jij doet en wie jij bent. Hoe je dat doet lees je in mijn blog Jouw branding op Instagram Business.

 

 

En jij?

Ben jij al actief op Instagram? Vind je het ook zo leuk? Of vind je het moeilijk om nieuwe posts te verzinnen en je feed passend bij jouw merk te maken? Neem gerust contact met me op als je hier hulp bij nodig hebt. Zet een link naar jouw instagram pagina in de reakties hieronder.